torsdag den 31. marts 2011

Atlanta tur retur

Så var jeg en uge i Atlanta og jeg tror efterhånden jeg er ved at være over jetlag. Det var en dejlig uge, hvor vi både lavede en masse ingenting og legede turister.

Vi var, blandt andet, inde og se World of Coca-Cola. Da Coca-Colas hjemby jo er Atlanta har de selvfølgelig et meget kommercielt, men ikke desto mindre, ret underholdende "museum".

Her er Rikke sammen med en af Coca-Cola-flaske-kysse-hundene

Vi var også et smut i botanisk have med en rigtig dejlig uden-dørs have med rigelige mængder af træer og tulipaner men også en masse flotte orkidéer og tropiske planter indendørs.



Der ligger også et stort akvarium i Atlanta som vi gerne ville ind og se. Det var virkeligt et flot akvarium både med små søde sø-heste, store hvaler og Rokker samt pingviner, oddere og mange andre vand-glade dyr. Der var blandt andet også en fin alligator


og en rigtig flot skildpadde


Det var meget sjovt at være i USA igen - det er et spøjst land og jeg kunne ikke helt lade være med at tænke på om de mon kompenserer for noget med alle de store ting de har? Selv dørene var bredere end derhjemme (okay - det var måske lidt specielt for lejligheden, men!).

En rigtig dejlig tur, selvom det var lidt svært at skulle rejse væk igen. Men nu er jeg tilbage i Barcelona og der er et par måneder til jeg vender tilbage til Danmark. I mellemtiden sker der jo stadig en masse - blandt andet er der international pudekamp-dag i weekenden og der skal åbenbart være en stor pudekamp på Place Catalunya som jeg helt sikkert skal tage en masse billeder af (http://www.pillowfightday.com/).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar