lørdag den 19. marts 2011

Atlanta

Så er jeg kommet til Atlanta efter en halvlang flyvetur. Jeg tog til lufthavnen i Barcelona kl. halv otte fredag morgen og landede her i Atlanta kl. 19.10 lokal tid (jeg fløj over Amsterdam). Efter at være kommet igennem det amerikanske sikkerheds-cirkus (jeg kunne ikke helt lade være med at synes det var lidt sjovt) fandt jeg ud af at min bagage ikke var nået frem til Atlanta og åbenbart ikke var kommet med fra Amsterdam. Der faldt humøret lidt, men det var dejligt at nå frem under alle omstændigheder.

Her er lidt fra flyveturen


7 timer 31 minutter tilbage

Jeg sidder nu i 10363 m højde (ikke noget af det der fis med fod) og har lige fået en omgang flymad. Er det bare mig eller er kvaliteten ikke blevet noget bedre de sidste par år? Det er ikke fordi man får et gourmet måltid, men vinen er ganske udemærket, salaten smager af noget og der er en kende bid i kylling-karry retten. Det er i hvert fald en klart forbedring over de sandwhiches de serverer på europæiske rejser.

I sådan et fly kan man, som fysiker, ikke helt undgå at tænke på Gallileis relativitets-princip når man kan læse at flyet bevæger sig med 800 km/t. Så er det vist godt der ikke er noget der hedder "absolut hastighed".

Jeg kunne ikke helt modstå fristelsen om at få et par glas hvidvin selvom jeg havde planlagt at skulle arbejde. Nu må jeg forsøge mig og se hvad der går ovenpå et par glas vin.

3 timer tilbage
Jeg har nu blundet og læst de sidste par timer og synes der er langt igen. Det er en skam der ikke er strøm på flyet til computeren så man kunne lave lidt mere krævende ting end lidt kodning og tekstbehandling

1 time og 20 minutter tilbage
Så er skyerne endelig forsvundet og vi er fløjet over et stykke Canada og på vej nedover USA. Man kan lige skimte den amerikanske jord med fine små skyer hist og her. Jeg har fået noget mere vin - man skal jo benytte sig af de glæder man kan få på sådan en langvarig rejse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar